söndag 1 mars 2009

Utmaning......

Den här gången kom utmaningen från PiLi.

Alla svar skall börja på samma bokstav som mitt namn...det torde vara B då!


1. Vad heter du? Bente....senast någon ropade iaf...

2. Ett ord på 4 bokstäver? Höna....såklart! (synonym för (fjäder)Boll)...!!..;-)













3. Flicknamn? Bjørg

4. Pojknamn? Brage

5. Yrke? Bokmal

6. Färg? Blågrön

7. Klädesplagg? Brallor

8. Mat? Bläckfisk

9. Sak i badrummet? (tiger)-Balsam

10. Plats/Stad? Bergen

11. Orsak att vara sen? Bortförklaringar......(avskyr att vara sen/konsekvent sena människor)

12. Något man skriker?? Blåsvarte...(norska)

13. Film? Brokeback Mountain....(ser väldigt sällan film, så det var ren tur)

14. Något man dricker? Bäbisdricka...(mjölk!)

15. Artist? Babben Larsson...(hon e bara helskön)

16. Djur? Barnevelder!! (hönsras såklart.....kolla HÄR!)









17. Gatunamn? Bakgatan.......

18. Bil? Bugatti

19. Sång? Beating of a lovers heart-The Monroes.....(den enda jag kom på...är urkass på sånt)

20. Aktivitet med mer än en deltagare? Byggahönshusaktiviteter


Skickar den vidare till alla som känner sig manade.

Hej o hå!

4 kommentarer:

  1. Haha... Skrattar mig av stolen igen! Du e ju bara för härlig, blivande "HönsaMamman"..:)
    Där fick du till det igen, med vackra höne-pöner..
    Hoppas du hittat kontraktet..?! Annars får du väl ringa Krambo och hälsa från MIG.. haha!
    Kramar til1 er 2 från oss 3 söndax-sega i Floda..:)

    SvaraRadera
  2. Høne? Starter det ordet på B da? hehe.. Artig å lese..jeg skal ta denne jeg også.
    Klem fra Major&Mossan

    SvaraRadera
  3. Magda:
    Den översta lilla pönan är en "Modern Engelsk Stridshöna" dvärg....en ras som jag kärat ner mig totalt i! :-)
    Den nedre är en "Barnevelder", en annan ras som jag tycker är otroligt vacker!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails