onsdag 2 september 2009

Grävling

Eftersom vi nu också har en grävling som uppehåller sig på tomten ........(Atlas jagade runt den i kornåkern en kväll)....så har jag satt två eltrådar längst ner runt hela hönsgården.

Hoppas det kan hålla grävlingen ute.

Det här börjar kännas lite fånigt.

Nu ska jag bara bygga ett vakttorn i vardera hörn på "Hönseborg"...och anställa två beväpnade vakter....sedan tror jag det räcker??

" Åååååå.......såååå många nya bäbisar.......jag vill, jag vill, jag viiiiiill in till de!"

"Orättvist att jag bara får sitta på uuutsidan och titta på de........det är ju bääääbisar!"

Han tycker ju att grannens nya kycklingar också borde behöva hans omsorg......så fort jag gick upp dit för att titta på de nyinflyttade....sprang han före...raka spåret upp till ladugården där de bor :-)

Hej o hå!

7 kommentarer:

  1. Smart med eltråd. Men vad händer om tråden kommer i kontakt med hönsnätet? Då kanske hela borgen blir strömförande o hönsen värper hårdkokta eller vändstekta ägg.
    *bara funderar*

    SvaraRadera
  2. Då tror jag att jag beställer vändstekta i så fall........

    SvaraRadera
  3. Jag har eltråd runt ankdammen också.
    En dag glömde jag att sätta på elen = två ankor fattigare .

    Stor sorg här på gården - har inte ens orkat skriva om förlusten i bloggen :(

    SvaraRadera
  4. Men fyyyy va hemskt! *kramar om*
    Vet du vilket djur som varit framme och tagit dem?

    SvaraRadera
  5. Grevling?? Da må du passe på ja. Og få tak i bevæpnede vakter du. Men den kan vel være farlig for Atlas også?
    Ja, kanskje det blir høner på meg også? Vi får se....sitter og tripper...venter på telefon fra megler. Var 50 personer og så på huset vårt i går. Sykt spennende!!
    Klem:)

    SvaraRadera
  6. Får du tag i några pålitliga och gratis vakter får de gärna flytta hit ;)

    SvaraRadera
  7. Om jag får tag på pålitliga och gratis vakter....tänker jag bygga inn de i nämnda torn...så får de bo där på livstid ;-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails